Sekigahara (5th Edition)
Η μάχη της Σεκιγκαχάρα, που διεξήχθη το 1600 σε ένα σταυροδρόμι της Ιαπωνίας, ενοποίησε το έθνος αυτό υπό την οικογένεια Τοκουγκάβα για περισσότερα από 250 χρόνια.
Το Sekigahara σας επιτρέπει να επαναλάβετε αυτόν τον πόλεμο ως Ishida Mitsunari, υπερασπιστής ενός παιδιού κληρονόμου, ή ως Tokugawa Ieyasu, ο ισχυρότερος daimyo (φεουδάρχης) της Ιαπωνίας.
Η εκστρατεία διήρκεσε μόνο 7 εβδομάδες, κατά τη διάρκεια των οποίων κάθε πλευρά αυτοσχεδίασε έναν στρατό και μια στρατηγική με τις δυνάμεις που μπορούσαν να παρέχουν οι σύμμαχοί τους. Κάθε ηγέτης έτρεφε βαθιές αμφιβολίες ως προς την αφοσίωση των μονάδων του – για καλό λόγο. Αρκετοί daimyo αρνήθηκαν να πολεμήσουν- ορισμένοι μάλιστα άλλαξαν στρατόπεδο εν μέσω της μάχης.
Για να κατακτήσετε την Ιαπωνία πρέπει να κάνετε περισσότερα από το να παρατάξετε έναν στρατό – πρέπει να είστε σίγουροι ότι θα σας ακολουθήσει στη μάχη. Καλλιεργήστε την αφοσίωση των συμμάχων σας και αναπτύξτε τους μόνο όταν είστε σίγουροι για την πίστη τους. Κερδίστε μια μάχη κερδίζοντας μια αποστασία από τις τάξεις του αντιπάλου σας.
Το Sekigahara (5th Edition) είναι γεμάτο με ασυνήθιστους μηχανισμούς:
Δεν χρησιμοποιούνται ζάρια.
Οι κάρτες αντιπροσωπεύουν την αφοσίωση και τα κίνητρα. Χωρίς μια αντίστοιχη κάρτα, ένας στρατός δεν θα μπει στη μάχη.
Η πίστη αντιπροσωπεύεται από το μέγεθος του χεριού, το οποίο αυξομειώνεται σε κάθε γύρο.
Οι μάχες είναι μια σειρά από αναπτύξεις, από κρυφές στοίβες μονάδων, με βάση κρυφούς παράγοντες αφοσίωσης. Οι κάρτες πρόκλησης πίστης δημιουργούν πιθανά γεγονότα αποστασίας.
Το Sekigahara είναι ένα παιχνίδι μπλοκ διάρκειας 3 ωρών που βασίζεται στην ιαπωνική εκστρατεία που διεξήχθη το 1600. Ο πόλεμος των 7 εβδομάδων, που διεξήχθη κατά μήκος των δύο μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της Ιαπωνίας και σε διάσπαρτες πολιορκίες και αψιμαχίες στα μετόπισθεν, ανέδειξε τον Tokugawa Ieyasu σε Σογκούν και ενοποίησε την Ιαπωνία για 265 χρόνια.
Το Sekigahara (5th Edition) έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει μια ιστορικά αυθεντική εμπειρία μέσα από έναν διαισθητικό μηχανισμό παιχνιδιού που μπορεί να παιχτεί σε μία μόνο παρτίδα. Έχει καταβληθεί μεγάλη προσπάθεια για τη διατήρηση ενός καθαρού μηχανισμού παιχνιδιού. (Παρά την ικανοποιητική ποσότητα ιστορικών λεπτομερειών, οι κανόνες είναι σύντομοι 6 σελίδες). Η τύχη παίρνει τη μορφή αβεβαιότητας και όχι τύχης.
Δεν χρησιμοποιούνται ζάρια- η μάχη αποφασίζεται με κάρτες. Μπλοκ = στρατοί και κάρτες = κίνητρα. Ο συνδυασμός στρατού και κινήτρων παράγει αντίκτυπο στο πεδίο της μάχης. Στρατοί χωρίς ταιριαστές κάρτες δεν πολεμούν. Οι μάχες επιλύονται γρήγορα, αλλά με αγωνία, τακτική συμμετοχή και ένα ευρύ φάσμα πιθανών αποτελεσμάτων.
Η νομιμότητα αντιπροσωπεύεται από το μέγεθος του χεριού, το οποίο κυμαίνεται κάθε εβδομάδα ανάλογα με τον αριθμό των κάστρων που κατέχει ένας παίκτης. Ορισμένα γεγονότα μειώνουν τη νομιμότητα, όπως οι πορείες δυνάμεων και οι χαμένες μάχες. Η στρατολόγηση, εν τω μεταξύ, είναι συνάρτηση του ελέγχου ενός daimyo σε βασικές περιοχές παραγωγής. Στόχοι (εχθρικές μονάδες, κάστρα, πόροι) υπάρχουν σε όλο το χάρτη.Η αρχική ρύθμιση είναι μεταβλητή, ώστε η κατάσταση να είναι πάντα νέα. Οι κρυφές πληροφορίες (μπλοκ και κάρτες) προσδίδουν επιπλέον αβεβαιότητα. Με αυτόν τον τρόπο το παιχνίδι μοιάζει με την πραγματική εκστρατεία.
Τα μπλοκ είναι μεγάλα και στοιβαζόμενα. Κάθε μονάδα στο ταμπλό είναι ορατή ταυτόχρονα και η στρατηγική κατάσταση είναι κατανοητή με μια ματιά. Τα εξαρτήματα χρησιμοποιούν αυθεντικές ονομασίες και χρώματα φυλών και έχουν ιαπωνική αίσθηση.
Πιστοί στην ιστορία, οι στόχοι (κάστρα και οικονομικά κέντρα) και οι δυνάμεις (στρατοί συμμαχικών daimyo) είναι διασκορπισμένοι. Η υποστήριξη ενός μετώπου σημαίνει παραμέληση ενός άλλου. Ο παίκτης κινείται μεταξύ ανταγωνιστικών προτεραιοτήτων. Κάθε πλευρά αναρωτιέται πού θέλει να πολεμήσει ο αντίπαλός του και πού είναι ανέτοιμος. Το παιχνίδι περιλαμβάνει πολλές μπλόφες.
Κάθε παίκτης πρέπει να συσπειρώσει τους διάφορους daimyo του συνασπισμού του, διαχειριζόμενος το ηθικό και τα κίνητρα κάθε φυλής. Οι δυνάμεις είναι διασκορπισμένες, και ενώ υπάρχουν λόγοι για την ενοποίησή τους, οι στόχοι είναι επίσης διασκορπισμένοι και το χρονικό πλαίσιο συμπαγές, οπότε αψιμαχίες θα συμβούν σε όλο το νησί.
ΧΡΟΝΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ: 1 εβδομάδα ανά γύρους 2 παικτών
ΚΛΙΜΑΚΑ ΧΑΡΤΗ: Σημείο προς σημείο
ΚΛΙΜΑΚΑ ΜΟΝΑΔΩΝ: Ένα τετράγωνο = 5000 στρατιώτες
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΙΚΤΩΝ: 2
Δείτε όλα τα παιχνίδια στρατηγικής εδώ
Αξιολογήσεις
Δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση ακόμη.