Οι Άποικοι του Κατάν
Στο CATAN, οι παίκτες προσπαθούν να γίνουν η κυρίαρχη δύναμη στο νησί Catan χτίζοντας οικισμούς, πόλεις και δρόμους. Σε κάθε γύρο ρίχνουν ζάρια για να καθορίσουν τους πόρους που παράγει το νησί. Οι παίκτες χτίζουν ξοδεύοντας πόρους (πρόβατα, σιτάρι, ξύλο, τούβλα και μετάλλευμα) που απεικονίζονται από τις κάρτες πόρων. Κάθε τύπος γης, με εξαίρεση την μη παραγωγική έρημο, παράγει έναν συγκεκριμένο πόρο: οι λόφοι παράγουν τούβλα, τα δάση παράγουν ξύλο, τα βουνά παράγουν μετάλλευμα, τα χωράφια παράγουν σιτάρι και τα βοσκοτόπια παράγουν πρόβατα.
Το στήσιμο περιλαμβάνει την τυχαία τοποθέτηση μεγάλων εξαγωνικών πλακιδίων (καθένα από τα οποία δείχνει έναν πόρο ή την έρημο) σε σχήμα κηρήθρας και την περιχώρησή τους με πλακίδια νερού, μερικά από τα οποία περιέχουν λιμάνια ανταλλαγής. Σε κάθε πλακίδιο πόρου τοποθετούνται δίσκοι αριθμών, οι οποίοι θα αντιστοιχούν σε ρίψεις ζαριών (χρησιμοποιούνται δύο ζάρια 6 όψεων). Σε κάθε παίκτη δίνονται δύο οικισμοί και δρόμοι, οι οποίοι με τη σειρά τους τοποθετούνται στις διασταυρώσεις και στα όρια των πλακιδίων πόρων. Οι παίκτες συλλέγουν κάρτες πόρων με βάση τα πλακίδια εξαγώνου στα οποία γειτνιάζει το τελευταίο σπίτι τους. Ένα πιόνι ληστή τοποθετείται στο πλακίδιο της ερήμου.
Ένας γύρος αποτελείται από το πιθανό παίξιμο μιας κάρτας ανάπτυξης, τη ρίψη των ζαριών, τη συλλογή καρτών πόρων από όλους με βάση τη ρίψη και τη θέση των σπιτιών (ή των αναβαθμισμένων πόλεων – πχ ξενοδοχεία), εκτός και αν πέσει 7αρι, την παράδοση καρτών πόρων (αν είναι δυνατόν και επιθυμητό) για βελτιώσεις, την ανταλλαγή καρτών σε ένα λιμάνι και την ανταλλαγή καρτών πόρων με άλλους παίκτες. Αν πέσει 7αρι, ο ενεργός παίκτης μετακινεί τον ληστή σε ένα νέο πλακίδιο εξαγώνου και κλέβει κάρτες πόρων από άλλους παίκτες που έχουν χτίσει κτίσματα δίπλα στο συγκεκριμένο πλακίδιο.
Οι πόντοι συσσωρεύονται χτίζοντας οικισμούς και πόλεις, έχοντας τον μακρύτερο δρόμο και τον μεγαλύτερο στρατό (από ορισμένες από τις κάρτες ανάπτυξης) και συγκεντρώνοντας ορισμένες κάρτες ανάπτυξης που απλώς δίνουν πόντους νίκης. Όταν ένας παίκτης συγκεντρώσει 10 πόντους (μερικοί από τους οποίους μπορεί να είναι μυστικοί), ανακοινώνει το σύνολό του και διεκδικεί τη νίκη.
Το CATAN έχει κερδίσει πολλά βραβεία και είναι ένα από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια στην πρόσφατη ιστορία, λόγω της εκπληκτικής του ικανότητας να απευθύνεται τόσο σε έμπειρους παίκτες όσο και σε όσους είναι νέοι στο χόμπι.
Δείτε όλα τα παιχνίδια στρατηγικής εδώ
Βρείτε μας στο Facebook και Instagram
Χαρακτηριστικά
Παιχνίδι Στρατηγικής
Αριθμός Παικτών : 3-4
Μέση Διάρκεια Παιχνιδιού : 60’-120’
Ηλικία: 10+
Σχεδιαστής : Klaus Teuber
Εικονογράφηση : Volkan Baga, Tanja Donner, Pete Fenlon, Jason Hawkins
Εκδότης: Kosmos
Κατηγορία: Economic, Negotiation
Μηχανισμός : Dice Rolling, Hexagon Grid, Income, Modular Board, Negotiation
Δυσκολία : 2,30 / 5
Γλώσσα οδηγιών: Ελληνικά
Γλωσσική εξάρτηση παιχνιδιού : Μερική
Βάρος :
Αξιολογήσεις
Δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση ακόμη.